I. Ընդհանուր դրույթներ
·
անգլերեն
·
ռուսերեն
·
ըմբշամարտ,
պար, ռոբոտաշինություն («Արմաթ» լաբորատորիա), կար ու ձև, նկարչություն
(ընտրել ցանկացած երկուսը):
1)
Ծնողի նախաձեռնությամբ երկարօրյա խմբում ընդգրկված սովորողների երկարօրյւա ուսուցման ծրագիր միջին դպրոցում:
2)
Դպրոցի կողմից այդ խմբում ընդգրկված ցածր առաջադիմությամբ սովորողների երկարօրյա ուսուցման ծրագիր՝ միջին դպրոցում:
Ծնողի նախաձեռնությամբ երկարօրյա խմբում ընդգրկված սովորողների երկարօրյա ուսուցման ծրագիր
Միջին դպրոցում (5-9-րդ դասարաններ) երկարօրյա խմբի ստեղծման նպատակները․
1)
իրականացնել երկարօրյա
խմբում ընդգրկված բոլոր սովորողների դասապատրաստման գործընթացը.
2)
ցածր առաջադիմություն
ունեցող սովորողներին աջակցել ուսումնական առարկաների չափորոշչային և ծրագրային պահանջներին
համապատասխան ուսումնական նյութի յուրացման գործընթացում.
3)
դասապատրաստման
գործընթացում սովորողներին կրթական որակյալ ծառայությունների տրամադրում.
4)
շարունակական
աջակցության տրամադրում սովորողներին համագործակցային
կարողունակությունների, ինքնուրույն սովորելու հմտությունների, ստեղծագործական ունակությունների
և ինքնակազմակերպման կարողությունների զարգացմանը.
5)
որևէ առարկայի
(առարկաների) թեմատիկ գրավոր, բանավոր և գործնական աշխատանքներից 10 միավորային սանդղակով 1-3 միավոր
գնահատված սովորողների ուսումնառության արդյունքների բարելավում:
Միջին դպրոցում
(5-9-րդ դասարաններ) երկարօրյա խմբի ուսումնական
խնդիրները.
1)
բնության
և հասարակության մասին գիտելիքների, հմտությունների,
դիրքորոշման և արժեքային համակարգի շարունակական զարգացում,
2)
ուսումնառության նկատմամբ ձևավորված մոտիվացիայի հիման վրա ինքնակրթության, կրթության
նկատմամբ համակարգված մոտեցումների և գործընթացների միջոցով աշխարհաճանաչողության ընդլայնում,
3)
գործնական
և ինքնուրույն աշխատանքների կատարման համար անհրաժեշտ հմտությունների ձևավորում և ամրապնդում,
4)
սոցիալական,
կենցաղային, առողջ ապրելակերպին և անվտանգ վարքագծին միտված գիտելիքների և հմտությունների
զարգացում։
Միջին դպրոցում (5-9-րդ դասարաններ) երկարօրյա խմբի դաստիարակչական խնդիրներ.
1)
սովորողների
ֆիզիկական և հոգեբանական առողջության պահպանման հմտությունների մշակույթի ձևավորում,
2)
աշխատանքային
հմտությունների զարգացման համատեքստում նպատակների սահմանման, գործողությունների համակարգված
իրականացման և ստացված արդյունքների գնահատման վարքագծի ձևավորում և դրանով պայմանավորված
աշխատանքների պլանավորում և իրականացում,
3)
կարգապահության
և վարքականոնների պահպանման ուղղությամբ վերաբերմունքի
և մշակույթի ձևավորում,
4)
գեղարվեստական
և ստեղծագործական հմտությունների բացահայտում և զարգացում։
Միջին դպրոցում
(5-9-րդ դասարաններ) ուսումնադաստիարակչական աշխատանքների ակնկալվող վերջնարդյունքները.
1) դրսևորի հետազոտելու,
փորձարկելու, տարբեր գործիքակազմեր համադրելու կարողություն, ուրիշների հետ համատեղ
կամ ինքնուրույն մշակի և իրականացնի նախագծեր.
2) ցուցաբերի պատասխանատու վերաբերմունք ուսումնառության
նկատմամբ և սովորելու հմտություններ.
3) արդյունավետ կազմակերպի
իր ուսումնական գործընթացը և ավարտի աշխատանքներն առանց անմիջական վերահսկողության,
կիրառի ինքնակրթության որոշ մեթոդներ.
4) հետևի հասարակական համակեցության
կանոններին և նորմերին, բացատրի դրանց կարևորությունը, ցուցաբերի պատասխանատու և հանրօգուտ
վարքագիծ.
5) տարբերակի և համեմատի
աշխարհաճանաչողության ձևերը և դրանց առանձնահատկությունները.
6) դրսևորի մշակութային ընկալման
և արժևորման կարողություններ, արվեստի որոշ տեսակներում ստեղծագործական աշխատանքներ
կատարելու ունակություններ և հմտություններ.
7) ճանաչի սեփական ֆիզիկական
հնարավորությունները և դրանց համապատասխան զարգացնի իր շարժողական ընդունակությունները.
8) մասնակցի
արտադասարանական
միջոցառումներին և դրսևորի որոշակի
հմտություններ, ինչպես նաև հաղթահարի վերոնշյալ
միջոցառումներին ընդգրկվելու հոգեբանական խողընդոտները․
9) ցուցաբերի հոգատար վերաբերմունք
դպրոցական գույքի, սարքավորումների,
տարածքի նկատմամբ և նպաստի դպրոցում
ներառական միջավայրի ձևավորմանը:
Միջին դպրոցում (5-9-րդ դասարաններ) տվյալ օրվա ուսումնական պարապմունքներից առաջ և հետո հաջորդաբար իրականացվում են հետևյալ աշխատանքները՝
1) սննդի կազմակերպում,
2) հանգստի, զբոսանքի, ինչպես նաև լիցքաթափող, ճանաչողական և զարգացնող խաղերի կազմակերպում,
3) դասապատրաստում, տնային հանձնարարությունների կատարում,
4) էքսկուրսիաների կազմակերպում,
5) խմբակների, պարապմունքների և միջոցառումների կազմակերպում։
Երկարօրյա խմբի հետ կատարվող աշխատանքների համառոտ նկարագրությունը
Միջին դպրոցում (5-9-րդ դասարաններ) երկարօրյա խմբի հետ կատարվող աշխատանքների
համառոտ նկարագրությունը. սույն ծրագրի 3-րդ
և 4-րդ կետերի համաձայն դասերից հետո սովորողները
նախ և առաջ ճաշում են և հանգստանում։ Սովորողների
ճաշի կազմակերպումը կրթական առումով զարգացնում է հիգիենայի կանոնների և կենցաղային վարքականոնների ծանոթացման և պահպանման
հմտությունները։ Սովորողների ակտիվ հանգիստի ձևերից են լիցքաթափող, ճանաչողական և զարգացնող խաղերը, քայլելը, որոնց ընթացքում ապահովվում է սովորողների շարժունությունը:
Հանգստից հետո կազմակերպվում է սովորողների
դասապատրաստումը: Դասապատրաստման ժամանակի բաշխումն ըստ առարկաների և ըստ շաբաթվա
օրերի՝ ներկայացվում է խմբի աշխատանքի կարգացուցակում (ռեժիմում)։ Դասապատրաստումը
նախատեսում է բոլոր սովորողների կողմից
ուսուցիչների հանձնարարած դասանյութերի յուրացում,
ինչպես նաև առաջադրանքների կանոնավոր և համակարգված կատարում։ Դասապատրաստումն իրականացնում
է տվյալ ուսումնական հաստատության երկարօրյա ուսուցման մանկավարժական աշխատողը, որը կազմակերպում է սովորողի սննդի, հանգստի և դասապատրաստման
գործընթացները, ինչպես նաև սովորողին անհրաժեշտ աջակցության ծառայությունները: Երկարօրյա
խմբում ուսումնադաստիարակչական աշխատանքը ներառում է միմյանց հետ փոխկապակցված երկու
ուղղությամբ գործողություններ․
1) գործողություններ, որոնք խմբային են և լիովին
իրականացվում են մանկավարժական աշխատողի մասնակցությամբ,
2) գործողություններ, որոնք իրականացվում են սովորողի նախասիրությունների հաշվառմամբ, անհատական և փոքր
խմբային աշխատանքների միջոցով, որտեղ մանկավարժական
աշխատողը կատարում է ուղղորդողի և աջակցողի դեր։ Այդպիսի գործողություններ են, օրինակ՝ որևէ առարկայի դասապատրաստումը, տնային հանձնարարությունների
կատարումը, ուսումնական խմբակներին մասնակցելը, մտավոր (ինտելեկտուալ), գեղարվեստական,
սպորտային, տեխնոլոգիական և այլ ուղղվածություն ունեցող նախաձեռնություններն ու միջոցառումները։
25. Միջին դպրոցում (5-9-րդ դասարաններ)
երկարօրյա խմբի համար նախատեսվող պարապմունքներ.
1)
Հայրենագիտություն․ (Հայոց պատմություն,
Իմ հայրենիքը, Իմ հայրենիքը և աշխարհը ). իրականացվում է առարկայական չափորոշչի և ծրագրերի
միջոցով սովորողի գիտելիքների, հմտությունների, դիրքորոշման և արժեքային համակարգի
ձևավորումը.
2)
Հայոց լեզու և գրականություն ․ (Հայոց լեզու,
Գրականություն, Մայրենի)․ իրականացվում է առարկայական չափորոշչի
և ծրագրերի միջոցով սովորողի գիտելիքների, հմտությունների, դիրքորոշման և արժեքային
համակարգի ձևավորումը:
3)
Օտար լեզու․ (Անգլերեն, Ռուսաց լեզու, Չինարեն). իրականացվում է առարկայական չափորոշչի և ծրագրերի
միջոցով սովորողի գիտելիքների, հմտությունների, դիրքորոշման և արժեքային համակարգի
ձևավորումը:
4)
ԲՏՃՄ (Բնություն, Աշխարհագրություն, ԹԳՀԳ, Ֆիզիկա,
Քիմիա, Կենսաբանություն, Մաթեմատիկա, Հանրահաշիվ, Երկրաչափություն, Տեխնոլոգիա ):
5)
Ֆիզիկական կրթություն և անվտանգ կենսագործունեություն.(Սպորտայնացված
խաղեր, ՆԶՊ)․ դրանք նպաստում են երեխաների հենաշարժական և մկանային համակարգերի զարգացմանը և
որևէ մարզաձևի հիմնական տարրերի տիրապետմանը:
Ուսումնական
գործունեության այս ձևերի կիրառումը նախատեսվում է կատարել՝ հաշվի առնելով սովորողների
նախասիրությունները, կարիքները և անհատական առանձնահատկությունները։
1)
Լրացուցիչ կրթական ծրագրեր
·
Պար և ըմբշամարտ
(աշխատանքային ծրագիր)
·
Անգլերեն (աշխանտանքային ծրագիր)
·
Ռուսերեն (աշխանտանքային ծրագիր)
·
Նկարչություն (աշխանտանքային ծրագիր)
·
Ռոբոտաշինություն՝ Արմաթ լաբորատորիա (աշխանտանքային ծրագիր)
·
Կար ու ձև(աշխանտանքային ծրագիր)